רונן אביעד ז"ל

כ"ב תמוז תשס"ו

אביעד נולד בי"א אב תשל"ה לאיציק ויהודית רונן.
הוא התחנך בביה"ס היסודי הממלכתי-דתי "אלומות" שבשכונת רמת אביב.
את לימודיו במסגרת חטיבת הביניים עשה אביעד בביה"ס "צייטלין – עירוני ב' בתל-אביב. לאחר סיום לימודיו בחטיבת הביניים, למד בישיבת "נתיב מאיר" בירושלים.
אביעד היה חניך ומדריך בתנועת הנוער "בני עקיבא" בסניף רמת אביב. כבר אז בנערותו, נתגלו כישוריו כדמות חינוכית.
מיד עם סיום לימודיו בתיכון החל אביעד ללמוד בישיבת ההסדר מעלות ולאחר שנה וחצי של לימודים בבית המדרש התגייס לחיל השריון. בשירותו הצבאי, היה מפקד טנק ועם הזמן עבר בהצלחה יתירה בבה"ד 1 קורס לקציני שריון.
בסיום הקורס, כמצטיין, התבקש אביעד להדריך חניכים חדשים בקורס הקצינים שבבה"ד.
עם סיום שירותו הצבאי, נישא אביעד לעטרת ובביתם שבירושלים נולדו 3 ילדיהם: רז- יעקב, יערה והללי – רחל.

את תעודת ההוראה והתואר הראשון במחשבת ישראל ותושב"ע למד אביעד למד במכללת הרצוג שבגוש עציון.
לאחר מכן המשיך לתואר שני בלימודי משפחה בטורו קולג' ובמסגרתם כתב תיזה על שימוש בני נוער דתיים בסמים.
אביעד עבד כמחנך בישיבה העיונית- תורנית "דרך אבות" שב"אפרתה". הוא אהב את תחום החינוך והשקיע ממרצו ומזמנו במלאכה החינוכית, אותה החשיב כייעוד וכערך עליון.
יחד עם אלה למד אביעד בישיבת "שיח יצחק" ושימש כמדריך טיולים בירושלים.
בשירותו במילואים שימש אביעד כמדריך בתחום הניווטים בנח"ל החרדי.

כשנה לפני פטירתו נסע אביעד לאומן וכשחזר החליט למסד ערב לימוד וסדנא חוויתית ברוח ברסלב ביום ההולדת וביום הפטירה של ר' נחמן.
אביעד הספיק לקיים שני ערבים כאלה טרם פטירתו ורעייתו החליטה להמשיך את שהחל ועד היום ממשיך לימוד זה במתכונת שהחל אביעד.
בערב משתתפים החברים מהגרעין המקורי ועוד אנשים שנוספו מדי שנה וביניהם תלמידים שלו שכיום כבר אנשים בוגרים, חלקם נשואים עם ילדים.

בחורף 2006- תשס"ה, נתגלתה מחלה קשה בגופו של אביעד ובכ"ב בתמוז – תשס"ו, יום לפני יום הולדתו הכריעה אותו המחלה והוא בן 31 בלבד.

לזכרו של אביעד מתקיים מידי שנה בישיבת "דרך אבות" שבאפרת "מסע אביעד". מסע שבכל שנה מגיע לאתר אחר בירושלים.
בישיבת "דרך אבות" גם הוקם חדר לזכרו – "חדר אביעד". החדר כולל ציוד וחומרי עזר ללימוד על ארץ ישראל וכן ספריה עיונית תורנית במקום. מכון "בינה לעתים" הקשור לישיבת "שיח" שבה למד אביעד הקדיש ספר העוסק בחיי המשפחה ביחס לקידמה לזכרו של אביעד (אביעד היה שותף פעיל לדיונים שנערכו סביב תכניו של הספר וכתיבתו).

סיפור חייו של אביעד – דברים שכתבה משפחת רונן

אביעד רונן, בננו היקר נולד להורים – איציק ויהודית רונן, בתל-אביב בשנת התשנ"ה 19/7/1975. הוא התחנך בביה"ס היסודי הממלכתי-דתי "אלומות" שבשכונת רמת אביב.
כתושבת רמת אביב – שכונת ילדותה, סיימה אמו יהודית את לימודיה ב"אלומות" כתלמידת המחזור הראשון וכמו אביעד, התחנכו גם שתי אחיותיו יבדל"א – יפעת גלילי (ילידת 1971) והילה רייכרט (ילידת 1987) בביה"ס יסודי זה.
את לימודיו במסגרת חטיבת הביניים עשה אביעד בביה"ס "צייטלין – עירוני ב' בתל-אביב. לאחר סיום לימודיו בחטיבת הביניים, למד בישיבת "נתיב מאיר" בירושלים.
אביעד היה חניך ומדריך בתנועת הנוער "בני עקיבא" בסניף רמת אביב. כבר אז בנערותו, נתגלו כישוריו כדמות חינוכית.
מיד עם סיום לימודיו בתיכון החל אביעד ללמוד בישיבת ההסדר מעלות ולאחר שנה וחצי של לימודים בבית המדרש התגייס לחיל השריוןבשירותו הצבאי, היה מפקד טנק ועם הזמן עבר בהצלחה יתירה בבה"ד 1 קורס לקציני שריון.
אביעד קיבל אות הצטיינות ממפקדיו בבה"ד. לאור הצטיינותו, נתבקש אביעד להדריך חניכים חדשים בקורס הקצינים שבבה"ד.
עם סיום שירותו הצבאי, הכיר אביעד את עטרת לבית רוזנברג, תושבת ירושלים. הם נישאו והקימו את ביתם בירושלים. לימים נולדו שלושת ילדיו: רז-יעקב (יליד 1999) יערה (ילידת 2002) הללי-רחל (ילידת 2006)
את תעודת ההוראה והתואר הראשון במחשבת ישראל ותושב"ע למד אביעד למד במכללת הרצוג שבגוש עציון.
לאחר מכן המשיך לתואר שני בלימודי משפחה בטורו קולג' ובמסגרתם כתב תיזה על שימוש בני נוער דתיים בסמים.
אביעד עסק תוך כדי לימודיו, כמחנך ומורה בישיבה העיונית- תורנית "דרך אבות" בישוב "אפרתה". אביעד אהב את תחום החינוך והשקיע ממרצו ומזמנו במלאכה החינוכית, אותה החשיב כייעוד וכערך עליון.
הוא מילא בביה"ס שורה של תפקידים שתאמו את מכלול כישוריו. בשעות הפנאי, בעיקר בחופשות, יצא כמדריך לטיולים בעיר ירושלים. במסגרת לימודיו, ב"מכון קדם" ללימודי ארץ ישראל ", התמחה אביעד בתחום מנהרות הכותל.
אביעד הצליח לשלב את חיי המשפחה עם העבודה מחוץ לבית. לבד מלימודיו להשגת תואר, הרחיב הוא את השכלתו ולמד בישיבת "שיח יצחק" שביישוב אפרתה.
במסגרת לימודיו ב"שיח", השתייך לקבוצה נבחרת של מחנכים שהשתלמו בנושא אתגר המשפחה – נושא שהיה קרוב ללבו. בעקבות תרומתו לקבוצה, הוצע לו מטעם יוזמי הנושא להנחותו במוסד שבו לימד.

אביעד נסע לאומן כשנה לפני פטירתו וכשחזר החליט למסד ערב לימוד ברוח ברסלב ביום ההולדת וביום הפטירה של ר' נחמן.
הערב היה לגברים בלבד וכלל גם סדנא חווייתית בעקבות הלימוד.
הוא תכנן לעשות כל שנה 2 ערבים כאלה(בר"ח ניסן ובהושענא רבה) אך הספיק לעשות שני ערבים שכאלה לחברים ועלה בסערה השמיימה.
עטרת החליטה להמשיך את מה שהחל וערב הלימוד ממשיך עד היום במתכונת שאביעד הנחיל בבית ובסוכה כבר 9 שנים כמעט.
בערב משתתפים החברים מהגרעין המקורי ועוד אנשים שנוספו מדי שנה וביניהם תלמידים שלו שכיום כבר אנשים בוגרים, חלקם נשואים עם ילדים.
זה ערב מרגש מאד שמבטא עוד צד של אביעד היקר במורשתו הרוחנית והמיוחדת.

בשנים האחרונות לחייו, שנגדעו באבם, עסק אביעד במסגרת ה"מילואים", בהדרכת חיילים ששרתו במסגרת "הנח"ל החרדי". כיוון שהצטיין בשירותו הצבאי בפעולות ניווט, הנחיל אביעד הקצין את התורה לפקודיו הצעירים. אלא שבחורף 2006- תשס"ה, נתגלתה מחלתו הקשה בהיותו בן ל' שנים.

בכ"ב בתמוז – תשס"ו, בחודש יולי 2006 (זמן מלחמת לבנון ה-2) צעיר ימים – יום לפני יום הולדתו, נלקח מאיתנו בננו היקר אביעד והוא בן ל"א שנים בלבד.

זכרו של אביעד מונצח באופנים רבים:

– אנחנו מקיימים מפעל הנצחה בסיוע תיכון" "דרך אבות" באפרתה, בו לימד אביעד.
ההנצחה קרויה על שמו "מסע אביעד", בכל שנה , בערב "יום ירושלים" (בה התגורר) עורך ביה"ס "דרך אבות" מסע רגלי בכל שנה באתר אחר בסביבות י-ם. למסע זה, קודמת הכנה כאשר מורי ביה"ס באדיבותם מספרים על אביעד כמורה וכחבר לצוות.

– לפני שנתיים הקמנו בביה"ס את "חדר אביעד" וערכנו טקס בחדר עצמו. החדר המיוחד כולל ציוד וחומרי עזר ללימוד על ארץ ישראל וכן ספריה עיונית תורנית במקום. הרעיון של החדר מממש את היותו מדריך טיולים ובן תורה. בבחינת "תורה ודרך ארץ". לבד מכך, מקיימים בחדר שיחות אישיות ביו תלמידים למורים לפי צורך. – מכון "בינה לעתים" הקשור לישיבת "שיח", בה למד אביעד הוציאו סדרת ספרים בנושאים שונים. את חלק ב' של הסדרה הנקראת "שני המאורות"- העוסק בחיי משפחה ביחס לקידמה,
הוציא המכון על שמו, כיוון שהיה שותף פעיל לדיונים שנערכו סביב תכניו של הספר וכתיבתו.



דילוג לתוכן