פרשה יד – פסקה ה – מחלוקת בית שמאי ובית הלל
המדרש:
וייצר ב' יצירות, יצירה בעולם הזה, ויצירה לעולם הבא, ב"ש וב"ה, ב"ש אומרים לא כשם שיצירתו בעוה"ז, כך יצירתו לעולם הבא, בעולם הזה מתחיל בעור ובבשר וגומר בגידים ובעצמות, אבל לעתיד לבא מתחיל בגידים ובעצמות וגומר בעור ובבשר, שכך הוא אומר במתי יחזקאל (יחזקאל לז) ראיתי והנה עליהם גידים ובשר עלה, אמר רבי יונתן אין למדין ממתי יחזקאל, ולמה היו מתי יחזקאל דומים, לזה שהוא נכנס למרחץ מה שהוא פושט ראשון הוא לובש אחרון, ב"ה אומרים כשם שיצירתו בעוה"ז, כך יצירתו בעוה"ב, בעוה"ז מתחיל בעור ובבשר וגומר בגידים ובעצמות, כך אף לעתיד לבא מתחיל בעור ובבשר וגומר בגידים ובעצמות, שכן איוב אומר (איוב י) הלא כחלב תתיכני, התכתני אין כתיב כאן אלא תתיכני, וכגבינה הקפאתני אין כתיב כאן אלא תקפיאני, עור ובשר הלבשתני אין כתיב כאן, אלא תלבישני, עצמות וגידים סוככתני אין כתיב כאן, אלא תסוככני, לקערה שהיא מלאה חלב עד שלא נתן מסו בתוכו החלב רופף, משנתן לתוכה מסו הרי החלב קפוי ועומד, הוא שאיוב אמר (שם /איוב י'/) הלא כחלב תתיכני גו' עור ובשר גו' חיים וחסד עשית עמדי ופקודתך שמרה רוחי.