צו שלישי – גדול השלום שכל הברכות כלולות בו
החלק היומי פותח עובר ומסיים בשלמים.
ויקרא (פרשת צו) פרק ז פסוק יא
וְזֹ֥את תּוֹרַ֖ת זֶ֣בַח הַשְּׁלָמִ֑ים אֲשֶׁ֥ר יַקְרִ֖יב לַיקֹוָֽק:
ויקרא (פרשת צו) פרק ז פסוק לז
זֹ֣את הַתּוֹרָ֗ה לָֽעֹלָה֙ לַמִּנְחָ֔ה וְלַֽחַטָּ֖את וְלָאָשָׁ֑ם וְלַ֨מִּלּוּאִ֔ים וּלְזֶ֖בַח הַשְּׁלָמִֽים:
התורה פותחת בשלום ומסיימת בשלום. ומכאן כלל גדול וכמו שתפילת עמידה וברכת כהנים מסיימת בשלום.
מסכתות קטנות מסכת דרך ארץ פרק שלום הלכה ה
חזקיה אמר גדול הוא השלום, שבכל המסעות כתיב ויסעו ויחנו, נוסעין במחלוקת וחונין במחלוקת, ובזמן שבאו לסיני חנו חנייה אחת, ויחן שם ישראל, אמר הקדוש ברוך הוא הואיל ושנאו ישראל את המחלוקת ואהבו את השלום ונעשו חנייה אחת, עכשיו אתן להם את תורתי.
וכן אפילו בשם ה':
מסכתות קטנות מסכת דרך ארץ פרק שלום הלכה ט
אמר ר' ישמעאל גדול הוא השלום, שמצינו שויתר הקדוש ברוך הוא על שמו שנכתב בקדושה שימחה על המים, כדי להטיל שלום בין איש לאשתו.
עדיף שיופיע השלום שהוא שמו של הקב"ה במציאות יותר מאשר שיופיע רק על הקלף. עד כדי כך גדול הוא השלום.
ויקרא רבה (וילנא) (פרשת צו) פרשה ט סימן ט
רבנן אמרו גדול שלום שכשמלך המשיח בא אינו פותח אלא בשלום שנאמר (שם /ישעיהו/ נב) מה נאוו על ההרים רגלי מבשר משמיע שלום.
שנזכה שכל המציאות שנגלית לעינינו הכל יהיה לשלום, לטובה ולברכה.