קיימים במאגר 8622 שיעורים  // שיעורים הבאים  //  שיעורים קודמים
פרשת שבוע >> בראשית >> וישלח

לחיות עם פרשת השבוע – על הפנים

לפעמים, תוך כדי קריאת "שנים מקרא ואחד תרגום", שמים לב למילה שחוזרת על עצמה כמה פעמים בפסוק. תופעה כזאת "מדליקה נורה אדומה", וגורמת להתבונן עוד בהופעתה של המילה בפרשה. כך ניתן לשים לב למילים שהתורה מדגישה אותן. בפרשתנו המילה "פנים" חוזרת פעמים רבות. כבר בתחילת הפרשה נאמר (בראשית ל"ב, ד'): וַיִּשְׁלַח יַעֲקֹב מַלְאָכִים לְפָנָיו אֶל עֵשָׂו אָחִיו אַרְצָה שֵׂעִיר שְׂדֵה אֱדוֹם. ה"שם משמואל" עומד על המילה "לפניו" בפסוק (וישלח, תרע"ב): ויש לדקדק בתיבת "לפניו" שנראית לכאורה מיותרת, שלפניו לא יצדק […]

פרשת שבוע >> בראשית >> ויצא

לחיות עם פרשת השבוע – איפה המפתח?

ה"שפת אמת" מביא דבר מעניין, שמיוחד בפרשת "ויצא" (ויצא תר"נ): בסדר ויצא לא נמצא שום פרשה פתוחה וסתומה. וכן הוא בספרי מסורות, כי לא יש סדר כזה בתורה זולת ויצא. ונראה דהרמז שלא פסק אבינו יעקב ולא הוסח דעתו מיציאתו לחו"ל עד שחזר "ויפגעו בו מלאכי" כו'. פרשת ויצא היא הפרשה היחידה שאין בה הפסקה של פרשה סתומה או פתוחה, וכולה רצף אחד. משמעות הדברים, נראה שקשורה לדברי המהר"ל (נצח ישראל פי"א): ודבר שהוא על ענין שתחלתו טוב וסופו טוב, […]

מדרש >> בראשית רבה

פרשה כח – סימן ו

בראשית רבה (וילנא) פרשת בראשית פרשה כח סימן ו ו רבי יודן ורבי פנחס, ר"י אמר משל למלך שמסר את בנו לפדגוג, והוציאו לתרבות רעה, כעס המלך על בנו והרגו אמר המלך כלום הוציא את בני לתרבות רעה, אלא זה, בני אבד הוא וזה קיים, לפיכך מאדם עד בהמה עד רמש ועד עוף השמים, רבי פנחס אמר משל למלך שהיה משיא את בנו ועשה לו חופה סיידה וכיירה וציירה, כעס המלך על בנו והרגו, מה עשה נכנס לתוך החופה התחיל […]


אינדקס השיעורים ואפשרויות החיפוש השונות באתר

חיפוש שיעורים

  • נושא

  • שם הרב



חיפוש מתקדם


נושאים

דילוג לתוכן